Tips Yang Mudah Meluruskan Rambut


Tips Yang Mudah Meluruskan Rambut

Cara Berkesan Meluruskan Rambut 

Tips dan cara yang berkesan untuk meluruskan rambut,Tips juga amat berguna untuk kehidupan hari ini. Rambut lurus menetapkan fesyen hari ini dan dengan rawatan pelurus tak terkira banyaknya di pasaran yang sedia ada, Mudah diramalkan rawatan-rawatan tertentu menggunakan bahan kimia yang boleh merosakkan rambut. Anda masih boleh mencari bilangan pelurus rambut, tips yang kita boleh gunakan untuk mencapai rambut lurus yang kita semua mahukan yang tidak berlebihan dari segi kos dan tidak akan merosakkan rambut.

Susu Untuk Meluruskan Rambut 

Anda mungkin akan terkejut bahawa susu tidak hanya sumber yang berguna dan berkalsium untuk tulang, Tetapi juga akan menyempurnakan untuk meluruskan rambut kita. Apa yang anda boleh lakukan ialah mengisi dalam 1/3 cawan susu. Anda perlu untuk mencuci rambut anda dan biarkan ia benar-benar kering. Dari situ, Meratakan susu ke rambut anda dan biarkan ia selama kira-kira 20 minit. Seterusnya, basuh dan perlahan-lahan sikat rambut anda sementara ia masih basah.

Minyak Rawatan Panas Untuk Meluruskan Rambut 

Rawatan minyak panas tidak digunakan untuk keadaan yang mendalam dan rawatan rambut untuk rambut yang cacat. Di samping itu, ia boleh meluruskan rambut kita. Kerana ia melembapkan folikel rambut. Apa yang anda perlu lakukan mula-mula meletakkan minyak (terutama bagi minyak panas yang boleh dibeli di pasaran) pada mangkuk dan haba. Memanaskan bergantung kepada arahan. Dan meratakan seluruh kepala, anda boleh melindungi kepala dengan tuala mandi dan kemudian biarkan selama kira-kira 15 hingga 30 minit. Di samping meluruskan rambut anda, ia juga memberi rambut kembali bersinar dan sihat. Lakukan sekali seminggu untuk mengekalkan rambut yang lembut, berkilat dan lurus.

Santan Untuk Meluruskan Rambut

Kita semua telah tahu bahawa santan adalah berkhasiat untuk rambut kita, walau bagaimanapun, ia menunjukkan prestasi yang lebih baik dengan barangan tambahan. Anda boleh menggabungkan jus lemon ke dalam segelas santan kelapa dan kemudian biarkan sejuk. Anda akan perasan selepas beberapa ketika ia akan bertukar menjadi pes yang berkrim. Itu adalah tanda bahawa anda kini boleh menggunakan untuk rambut anda. Selepas menggunakannya, anda kini boleh meletakkan tuala panas di kepala anda. Selepas melumurkan bahan-bahan tadi di kepala anda untuk beberapa minit, anda kini boleh membilaskannya dengan syampu dan sementara masih basah, Menyikat rambut anda dengan lembut. Mengulangi ini selama 3 minggu dan anda akan lihat bagaimana rambut anda secara beransur-ansur lurus dan mendapat lebih berkilat dan lebih sihat.

Susu dan Madu Untuk Meluruskan Rambut 

Susu dan madu boleh di gabungkan bersama-sama bukan sahaja untuk meluruskan rambut kita tetapi juga melindungi dari kerosakan yang lebih teruk dan memastikan ia sihat. Pertama sekali, susu tuang pada cawan dan tambah satu sudu teh madu ke dalamnya. Melumurkan pada rambut anda dan biarkan ia selama kira-kira dua jam. Kemudian, bilas dengan syampu dan pada masa ia masih basah, Menyikat rambut anda dengan lembut dan lihatlah sendiri hasilnya.

Untuk Maklumat lanjut www.sourchengine.info dan www.latestsearchengine.info.


Tips Yang Mudah Meluruskan Rambut

12 comments:

  1. susu tepung atau susu segar di kedai..?

    ReplyDelete
  2. Minyak pnas ni minyak urut ke minyak msak??

    ReplyDelete
  3. Replies
    1. Kena basuh dan bilas sampai wangi.....baru semut xnaik.....

      Delete
  4. Tips mudah meluruskan rambut ialah guna penyepit iron rambut.
    Tak sampai 5 minit lurus kejung dah ~ hahaha
    No matter what, kena belajar syukur.

    http://blogsigadis92.blogspot.com/2013/08/manusia-syukur-sempat.html

    ReplyDelete
  5. Susu yg buat sendiri boleh ke

    ReplyDelete
  6. GUNA susu apa??
    susu tepung??
    susu segar???
    susu pekat yg dlm tin too ke??

    ReplyDelete

 
Tips dan Kecantikan Adalah Milik Semua © 2012 | Designed by Rumah Dijual, in collaboration with Buy Dofollow Links! =) , Lastminutes and Ambien Side Effects